Periode van ingetogenheid tot en met 3 maart 2024

Beste leden en bezoekers van MHC de Dommel,

Vanwege het onverwachte overlijden van Elwin Matthijsse, lid en een van onze zeer actieve vrijwilligers bij MHC de Dommel, is tot en met zondag 3 maart het rouwprotocol van kracht op onze club. Wij vragen daarvoor jullie begrip en medewerking.

Periode van ingetogenheid tot en met 3 maart 2024

Tot en met zondag 3 maart houden we op MHC de Dommel een periode van ingetogenheid in acht. Dat betekent concreet het volgende:

-          De Nederlandse vlag hangt halfstok op het sportpark.

-          Er vinden geen feestelijke club-bijeenkomsten plaats.

-          Alle (oefen)wedstrijden en trainingen vinden deze week volgens planning plaats.

-          In het clubhuis ligt een condoleance boek, waar een persoonlijk bericht voor de familie achtergelaten kan worden.

Een minuut stilte en rouwbanden competitie

Voor alle (oefen)wedstrijden, van 26 februari tot 3 maart, wordt op de volgende manier stilgestaan bij dit onverwachte verlies:

Thuiswedstrijden:

-        Alle wedstrijden starten met in achtneming van een minuut stilte, welke door de scheidsrechter zal worden aan- en afgefloten. We stellen hierbij praktisch voor dat teams zich in een cirkel rondom de middenstip opstellen.

-          De volgende teams zullen deze week met rouwbanden spelen: H1, HVA, MO18-1, MO14-2. Mochten andere teams ook graag met rouwbanden spelen dan graag (tijdig) melden bij het bestuur.

Uitwedstrijden:

-          Aanvoerders en coaches kunnen de scheidsrechters en tegenstander om een minuut stilte verzoeken voor aanvang van de wedstrijd. De keuze om dit mogelijk te maken is uiteindelijk aan de scheidsrechters. We stellen hierbij praktisch voor dat teams zich in een cirkel rondom de middenstip opstellen.

Speciaal voor de jeugd

Als club betonen we respect naar Elwin en zijn familie, maar wij verwachten van onze leden en van bezoekers, en zeker van jeugdspelers, geen zwaarmoedigheid. In het clubhuis en op het veld mag gewoon gelachen en gespeeld worden.

Namens het bestuur,

Steven van der Hooft