Nieuwsupdate #2: Mededelingen vanuit het bestuur

Als bestuur vinden wij het belangrijk om jullie regelmatig bij te praten. We gebruiken hiervoor de nieuwsberichten op de website, in de LISA app en via onze social media kanalen Facebook en Instagram. Daarnaast brengen we een aantal keer per seizoen een nieuwsupdate uit met daarin belangrijke mededelingen vanuit het bestuur. Hierbij de tweede van dit seizoen.

Bijzonder einde van 2021 en begin van 2022
We mochten gelukkig een volledig buitenprogramma uitspelen. Weliswaar zonder publiek maar we bleven hockeyen. We startten aan het zaalseizoen maar helaas ging alles daarna op slot. Uiteindelijk hebben we besloten dat we ondanks de versoepelingen toch niet de zaal in  gaan. Inmiddels zijn alle veldtrainingen voor de jeugd weer opgestart en is het ook voor de senioren weer toegestaan te hockeyen. De TC informeert jullie over verdere details. Als er vragen zijn, kan je hiervoor terecht bij de TC door een mail te sturen naar [email protected]

Extra wedstrijden op 12 en 19 februari voor de jeugd
Uiterlijk begin volgende week maken we het schema voor deze wedstrijden bekend. Tijdens de speeltijden is ook de bar geopend en is publiek weer welkom op de club.

Nieuws van de penningmeester over het innen van de contributie
Omdat het zaalhockeyseizoen vroegtijdig is beëindigd, innen we geen zaalcontributie. Daarnaast maken we op dit moment gebruik van een nieuw betaalsystem. Dit werkt erg praktisch. Wel is het terugboeken (storneren) van de incasso erg kostbaar. Dus heb je vragen over de contributie, neem dan contact op met de ledenadministratie zodat we geen onnodige incassokosten hoeven te maken.

De oude sponsorborden zijn verwijderd en de nieuwe zijn opgehangen
Daarmee is veld 1 weer netjes opgeruimd. Goed nieuws! Er is ook nog plek voor nieuwe sponsorborden. Sponsoren kunnen zich melden bij iemand van het bestuur of direct via [email protected]. Vanaf de volgende nieuwsbrief geven we een sponsor die ons blijft steunen hier de mogelijkheid om zich voor te stellen.

Vele handen maken licht werk – vrijwilligers gezocht
We zoeken nog vrijwilligers voor de scheidsrechterscommissie. Heb je interesse of wil je iets anders doen op of voor de club? Geef het door aan Emma Vogels via [email protected]l. Zodra de maatregelen het toelaten organiseren we een ‘vele-handen-maken-licht-werk-vrijwilligersweekend’. We gaan dan opruimen, schilderen, andere klusactiviteiten uitvoeren. Zodra hier meer duidelijkheid over is, kan je hiervoor aanmelden.

Verklaring Omtrent Gedrag
Ben je vrijwilliger en heb je een mail gehad voor het aanvragen van een VOG? Mail dan, zodra deze binnen is, een foto van het document naar [email protected].

Legionella in de Dommel Out
Ondanks het wekelijks spoelen is door te weinig gebruik legionella ontstaan in de Dommel Out. Er wordt nu geen gebruik gemaakt van de douches. We zijn met de gemeente in overleg hoe we dit kunnen aanpakken en voorkomen.

Aanpassen statuten KNHB
Op de ALV van 21 juni 2021 hebben we uitgelegd dat de statuten gewijzigd moeten worden door een nieuwe bindingsmodel van de KNHB. Een handige bijkomstigheid is dat tegelijkertijd de verplichte aanpassingen in verband met de invoering van de Wet Bestuur Toezicht Rechtspersonen (WBTR) per 1 juli 2021 én de mogelijkheid voor het houden van een digitale ledenvergadering in de statuten kunnen worden opgenomen. De concept-statuten zijn opgesteld. Deze moeten nog goedgekeurd worden door de KNHB. We verwachten in maart/april een extra ALV te plannen.