Belangrijkste coronamaatregelen op een rij

18-6 Nieuws Beste leden, ouders en vrijwilligers van MHC de Dommel!

Ontzettend leuk om teams uit de regio weer te mogen ontvangen. Er gelden uiteraard nog wel enkele coronavoorzorgsmaatregelen.

De belangrijkste maatregelen op een rij:

Algemeen:
  • Bezoekers zijn helaas nog niet welkom, maar begeleiders en rijders van uitspelende teams wel. Spelers komen zelf terrein op zonder begeleiding.
  • Tot en met de 8-tallen kunnen kinderen eventueel afgehaald worden bij veld, graag alleen halen en brengen, daarna het terrein verlaten.
  • Er geldt nog steeds een mondkapjesplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder die zich in publieke binnenruimtes begeeft.
  • Op de club zijn geen vaste looproutes meer, geef elkaar de ruimte en 1,5 meter afstand is nog steeds de norm
  • Consumpties af te halen bij de afhaalpunten aan de bar maar buiten nuttigen, op het terras is het verplicht te gaan zitten. Let op dit geldt dus alleen voor spelers, begeleiding en vrijwilligers op de club.
  • Elk team krijgt een vaste plek op het terras om na afloop nog wat te drinken, wij vragen alle teams uiterlijk 45 min. na afloop van de wedstrijd te vertrekken en daarmee de andere teams de ruimte te geven om daarna naar het terras te komen
  • Volg de aanwijzingen van vrijwilligers, mocht iets niet duidelijk zijn vraag het gewoon we helpen je graag.
Onweersplan:
  • Bij onweer moeten de velden zo snel mogelijk worden ontruimd, vrijwilligers zullen dit coördineren: Zaterdag: alle spelers gaan naar de kleedkamers. Alle bezoekers die met de auto zijn gaan naar hun eigen auto. Voor de overige bezoekers zijn er schuilplekken in de clubhuizen.
Extra regels voor spelers en begeleiders van teams:
  • Bij aankomst op complex graag één begeleider melden.
  • De kleedkamers kunnen weer gebruikt worden. Kom bij voorkeur in je wedstrijd tenue, sleutel kleedkamer is op verzoek verkrijgbaar.
  • Douchen is mogelijk.
  • Teambesprekingen zoveel mogelijk buiten of op het veld, houd rekening met de 1,5m afstand.
  • Na de wedstrijd kan je met je team iets drinken op de aangegeven plekken op het terras.
  • Gebruik alleen je eigen bidon.
  • Strafcornermaskers en gedeelde keepermaskers: ons advies is om zo veel mogelijk een eigen, persoonlijk masker te gebruiken. Is dit niet mogelijk, plaats dan achter het doel een desinfecterende alcoholspray waarmee de materialen ontsmet kunnen worden. Dit is tijdens wedstrijden wellicht een taak voor de wisselspelers.
Uitwedstrijden
Draag een mondkapje wanneer personen 13 jaar en ouder zijn en buiten je huishouden in één vervoersmiddel van of naar een sportactiviteit gaan en/of bij uitwedstrijden.

Voor de rest gelden de overige richtlijnen gecommuniceerd door de KNHB. Mocht hier aanleiding toe zijn vanuit richtlijnen vanuit de overheid en/of KNHB dan kunnen de regels worden aangepast! Houd de berichtgeving hierover in de gaten,

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking!

Het bestuur MHC de Dommel