Onweer en trainingen bij de Dommel

Als er tijdens de trainingen (en ook wedstrijden) sprake is van onweer dien je zo snel mogelijk het veld te verlaten.

Advies KNHB: Bij onweer adviseert de KNHB scheidsrechters de wedstrijd te staken zodra er minder dan tien seconden tussen bliksemflits en donderslag verstrijken. Vermijd onnodig risico en neem altijd het zekere voor het onzekere. Zoek zo snel mogelijk een veilig heenkomen en wacht tot de bui voorbij is. Verlaat het veld, de dug-out is geen veilig onderkomen. Zijn er geen beveiligde panden of schuilgelegenheden aanwezig, kies dan voor de auto.

Dit advies volgen we ook bij de Dommel. We hebben de 10 seconden regel. Dus indien tussen flits en donder minder dan 10 seconden zit moet je van het veld!! En ga naar een veilige plek. Ook tijdens trainingen, volg de instructies van de trainer en of de coördinator.

Volg de volgende instructies op in geval van onweer:

·         Ga schuilen in de kleedkamers.

·         Sluit de ramen en deuren en blijf weg van de ramen.

·         Blijf uit de buurt van stromend water en ga zeker niet douchen.

·         Ga weg bij open ruimten, bomen en masten (zoals de lichtmasten op het hockeyveld).

·         Een volledig metalen auto is een goede schuilplaats.

·         Wacht tot er tussen bliksemflits en donder meer dan tien seconden zit, en verlaat dan pas je schuilplaats.

NB: houd rekening met de gangbare coronamaatregelen!!! (afstand 1,5 m).

Onweersplan tijdens wedstrijddagen:

Bij onweer moeten de velden zo snel mogelijk worden ontruimd, vrijwilligers zullen dit coördineren:

•    Zaterdag: alle spelers gaan naar de kleedkamers. Alle bezoekers die met de auto zijn gaan naar hun eigen auto. Voor de overige bezoekers zijn er schuilplekken in de clubhuizen.

•    Zondag: alle spelers en bezoekers veld 1 naar de kleedkamers en onze 2e clubruimte, spelers en bezoekers veld 2 naar het clubhuis.