Hockeyen op een veilige en verantwoorde manier

Gelukkig is het mogelijk de hockeycompetities weer op te starten. Om ervoor te zorgen dat we met elkaar kunnen blijven sporten, is het van groot belang dat iedereen zich houdt aan de speciale richtlijnen en afspraken.

Allereerst gaat het om de richtlijnen van de overheid, veiligheidsregio’s en gemeente. Specifieke sportrichtlijnen zijn opgesteld door NOC*NSF en de gezamenlijke sportbonden. De KNHB deze richtlijnen en maatregelen vervolgens vertaald naar de hockeysport, en in het bijzonder naar de hockeycompetitie.

Wij vinden het belangrijk deze informatie met jullie te delen. Zo zorgen we er samen voor dat we competitie kunnen blijven spelen. Op een veilige en vertrouwde manier.

Basisregels
Houd je aan de volgende adviezen:
  • Heb je klachten? Blijf thuis.
  • Houd 1,5 meter afstand (met uitzondering tijdens het sporten).
  • Vermijd drukte.
  • Was vaak je handen.
  • Ben je deze vakantie in een oranje of rood (geworden) gebied geweest? Dan is het gedurende 10 dagen na terugkomst (thuis)quarantaine en niet toegestaan om op MHC de Dommel te komen. Dit geldt voor spelers, trainers, coaches, managers, scheidsrechters, ouders en overige gezinsleden uit hetzelfde huishouden (of studentenhuis etc.). Dus dan nog even geen trainingen (geven), geen (oefen)wedstrijden spelen, geen overige activiteiten. Check hier of jouw vakantieland of -regio binnen het risicogebied valt.
Clubregels
Dan hebben we nog een aantal zaken die betrekking hebben op onze club:
  • Het clubhuis is alleen toegankelijk voor de wc-faciliteiten.
  • Op wedstrijddagen is de bar alleen geopend via een afhaalpunt.
  • Op vrijdagmiddag gaat de bar helaas niet open.
  • Houd je aan de looproutes op het complex.
  • De kleedkamers zijn gesloten, tenzij het van te voren is gevraagd.
  • Blijf niet ‘hangen’ op de club.
  • Neem je eigen bidon/drinkfles mee.
  • Uitwedstrijden: ben je ouder dan 12 jaar en kom je niet uit één gezin? Dan een mondkapje op in de auto.
Enkele belangrijke data
Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met Dries van Acker via [email protected].

We rekenen op ieders verantwoordelijkheid zodat we het hockeyseizoen goed opstarten. Graag tot snel op de club en alvast bedankt voor jullie medewerking!

Bestuur van MHC de Dommel