Versoepeling corona-maatregelen voor de jeugd

Iedereen heeft op 21 april kennis kunnen nemen van het iets versoepelen van de COVID-19 maatregelen. Als MHC de Dommel zijn wij blij dat we de hockeytrainingen weer mogen opstarten voor de jeugd.

Om dit in goede banen te leiden, werken we met de Technische (TC) en de Trainingscommissie op dit moment een plan uit. Wat voldoet aan de gestelde eisen om veilig te kunnen trainen. De KNHB en de gemeente komen samen ook nog met nadere instructies, die zullen we hierin meenemen.

Samenvatting van versoepelen maatregelen
  • Beperkt sporten vanaf 28 april 2020 weer toegestaan.
  • Trainen en interne wedstrijden tot 12 jaar toegestaan (F t/m D teams).
  • Tussen 12 en 18 jaar trainen toegestaan met inachtneming van 1,5 meter afstand (C t/m A teams).
  • Geen ouders en toeschouwers op het terrein, met uitzondering van de begeleiders.
  • Geen gebruik van de douchefaciliteiten.
  • Club ook, op voorwaarden, toegankelijk maken voor niet-leden.
Hoe gaan we hier praktisch mee om
  • De club blijft dicht t/m 27 april; daarop worden geen uitzonderingen gemaakt.
  • Buiten de geplande trainingen zal de club gesloten zijn, dit mede in verband met gevraagd toezicht.
  • Trainingstijden blijven vooralsnog ongewijzigd; TC en Trainingscommissie kijken hoe we hierbinnen het beste kunnen plannen.
  • Géén ouders / toeschouwers langs de lijn. Voor halen en brengen werken we een protocol uit.
  • Niet-leden die toch willen sporten kunnen zich melden via het secretariaat. [email protected]; wij kijken dan waar we diegene het beste kunnen indelen.
  • Het is de bedoeling dat we op alle dagen supervisie hebben op de club om alles in goede banen te leiden. Hiervoor zoeken we nog vrijwilligers, graag opgeven via [email protected].
  • Clubhuis blijft met uitzondering van toiletfaciliteiten gesloten tot nader orde.
  • Waar mogelijk worden hygiëne-maatregelen getroffen.
Onze verwachting is dat we dit weekend de plannen kunnen delen.

Tot slot
De ALV van maandag 29 juni gaat vooralsnog gewoon door, daarnaast stonden er een aantal evenementen gepland zoals het A/B feest, regenboogtoernooi, vrijwilligers BBQ en een groot fundraisingsevent "club D”. Het spreekt voor zich, maar deze evenementen zijn allemaal tot nader orde uitgesteld.

Nogmaals beseffen wij dat het een heel ander 2e seizoenshelft is geworden dan gepland, maar voor nu gaan we er samen het beste van maken. Ook het komende seizoen nemen we hierin mee.
Mocht u vragen of tips hebben, schroom dan niet contact met ons op te nemen.

Namens het bestuur,

Dries van Acker