Coronavirus update 11-3-2020

Om voor iedereen duidelijkheid te scheppen hierbij het besluit van het bestuur om deze week alle trainingen af te lasten. Dit geldt voor iedereen! Zie hieronder de nadere motivatie.

De KNHB heeft kennis genomen van de persconferentie van de Brabantse Veiligheidsregio’s op 10 maart, waarbij Brabanders worden opgeroepen ‘zeven dagen sociale onthouding’ in acht te nemen. Het advies luidde: "Ga even geen nieuwe sociale contacten aan en wees terughoudend met bestaande sociale contacten.” Door de burgemeesters van de veiligheidsregio’s zijn in Noord-Brabant evenementen met meer dan 1.000 mensen verboden en bovendien is de organisatoren van samenkomsten met minder dan 1.000 mensen gevraagd ook te overwegen deze af te gelasten.

Naar aanleiding van de ontwikkelingen in Noord-Brabant heeft NOC*NSF alle sportbonden geadviseerd gevolg te geven aan de oproep van de Veiligheidsregio’s. Daarom heeft de KNHB besloten alle wedstrijden van teams die uitkomen voor een Noord-Brabantse vereniging af te gelasten tot en met zondag 15 maart. De KNHB komt per competitie zo snel mogelijk met de inhaaldata.

Aansluitend op deze beslissing, hebben we als bestuur vanochtend ook besloten om alle trainingen voor de rest van de week af te lasten. Dit geldt voor alle teams, senioren, junioren en min's.. Ook GEEN eigen initiatief om toch te gaan trainen. De club is deze week op "slot".  Komende maandag bekijken de situatie opnieuw.

Als er nog vragen zijn neem dan contact op met Dries van Acker of Helmich op ten Noort