Coronavirus update

In verband met het coronavirus zijn er veel vragen bij (ouders van) spelers over het al dan niet doorgaan van wedstrijden en trainingen. Uiteraard hebben we het in het bestuur gehad over de kwestie.

We hebben besloten om ons, net als andere hockeyclubs, te houden aan de richtlijnen van het RIVM en de KNHB. Dit houdt o.a. in dat trainingen en wedstrijden gewoon door gaan.

Maar ook dat iemand met ziekteverschijnselen of verzwakte weerstand verzocht wordt om thuis te blijven en om extra te letten op zaken als handen schudden en elkaars bidon gebruiken.

Wij snappen de bezorgdheid, maar wij ook van mening dat wanneer een professionele instantie als het RIVM - die 24/7 met de kwestie bezig is - zegt dat mensen gewoon kunnen blijven sporten en er voorlopig geen andere voorzorgsmaatregelen nodig zijn, dat wij als club daar met een gerust hart naar kunnen luisteren.

Mochten er mensen zijn die bedrijfsmatig of persoonlijk risico ervaren wanneer zij het coronavirus oplopen, dan staat het ze uiteraard vrij om niet naar de training te komen. Sterker nog, blijf dan liever thuis.

Bij vragen kunnen jullie altijd terecht bij iemand van het bestuur.

NB: Morgen ochtend zal de KNHB een update geven op de ontstane situatie specifiek voor Noord Brabant. Wij wachten die ontwikkelingen af. Wel is morgen 11-3-2020 het bezoek rondom de pro league aan MHC de Dommel afgezegd.

ADVIES RIVM

Op maandagavond 9 maart is er een nieuwe maatregel bijgekomen en wordt opgeroepen om geen handen meer te schudden. We raden iedereen aan de adviezen van het RIVM goed in de gaten te houden en op te volgen, ook als het om wedstrijden of hockeygerelateerde bijeenkomsten gaat.

Meer informatie over het coronavirus lees je op de site van het RIVM.

AANVULLEND ADVIES KNHB

Als aanvulling op het advies van het RIVM over de basishygiëne adviseert de KNHB bij de wedstrijden de komende periode de handshake met medespelers, tegenstanders en scheidsrechters te vermijden.

Natuurlijk vragen wij hockeyers elkaar nog steeds een prettige wedstrijd toe te wensen maar daarbij raden we aan een alternatief voor de handshake te gebruiken.

·         Ontvang je clubgenoten, tegenstanders en de scheidsrechters nog net zo hartelijk maar zonder handshake.

·         Wens de tegenstander succes door middel van bijvoorbeeld een yell.

·         Bedank de scheidsrechter na afloop mondeling zonder handshake.

Zoals de KNHB altijd adviseert, blijft het belangrijk om alleen een eigen bidon of waterfles te gebruiken. En zorg ervoor dat je bitje niet rondslingert; stop hem bijvoorbeeld in je sok als je hem niet gebruikt. Ben je scheidsrechter, gebruik dan alleen je eigen scheidsrechtersfluitje.

Meer berichtgeving over de eventuele gevolgen van het coronavirus voor de hockeycompetitie kun je vinden op de website van het KNHB.