trainingen en trainingopzet seizoen 2019-2020

Beste Leden, ouders, coaches en (potentiële) trainers,

Begin van dit seizoen hebben we de ambitie uitgesproken om ervoor te zorgen dat de trainingen kwalitatief beter worden en ook dat er meer goede en enthousiaste (jeugd)trainers komen.

Een bijkomend doel is dat er een betere binding van trainers aan de club komt wat uiteindelijk het plezier en de speelvreugde ten goede komt.

Er zijn al concrete stappen gezet, zoals een train-de-trainer sessie en op de vrijdagmiddag worden er al voor de Jongste Jeugd al succesvolle circuit-trainingen aangeboden.

Voor komend seizoen willen we weer een stap maken. Hier hebben we uiteraard de medewerking van iedereen voor nodig. Bedenk wel: wat je er aan energie instopt je er ook uit krijgt!

Ondanks dat de team-indelingen nog niet bekend zijn weten we wel al in grote lijnen hoeveel teams er gaan spelen. Met dit in het achterhoofd is er een standaard trainingsplanning gemaakt. Daarnaast hanteren we de volgende uitgangspunten:

·         Alle teams trainen 2x per week

·         Alle lijnen trainen op de zelfde tijd en zelfde dag

·         Jeugd trainers komen uit de verschillende teams waarbij

o   A-jeugd traint de C-jeugd en jonger

o   B-jeugd traint de D-jeugd en jonger

o   C-jeugd traint de E-jeugd en jonger

·         De jeugdtrainers worden intensief door ervaren trainers / trainercoördinatoren begeleid

·         Voor de trainers zal er ook tussen het training geven en het zelf trainen ruimte zijn voor het nuttigen van soep + broodje

We zijn tevens op zoek naar leden en niet-leden die graag actief training willen geven.

Zoals gezegd gaat het erom dat we bouwen aan een mooie club, dat door deze invulling de kwaliteit van de trainingen groter wordt en dat plezier in het hockeyspel op alle niveau's voorop staat. Wil je meer informatie en wil je alvast je opgeven om mee te werken aan deze ambitie meld je bij [email protected]

groeten namens de TrainingsCie,

Helmich op ten Noort