Bericht van TC voor spelers, coaches, scheidsrechters en ouders

Beste spelers, coaches, scheidsrechters en ouders,

Komende week start de lentecompetitie op het veld weer. Mochten er nog vragen zijn met betrekking tot je team, wedstrijden of trainingen, laat het ons dan weten:

- Jongste Jeugd: Jenny van den Berg, Ivonne van Dijk en Curd Claassen

- Dames, meisjes A, meisjes B: Peter de Bakker

- Meisjes C: Ron van de Pavert

- Meisjes D: Muriel Roos

- Jongens A en jongens B: Roland Bezemer

- Jongens C en jongens D: Raymond Wolfert

Email kan ook op [email protected].

Natuurlijk willen we dat onze teams het goed doen maar nog belangrijker is dat we met plezier spelen en ons sportief en respectvol gedragen tegenover elkaar, de tegenstander en de scheidsrechters. Wat betekent dit?

Shake Hands

Zoals altijd willen we de wedstrijden laten beginnen met Shake Hands: voor en na de wedstrijd geven alle spelers elkaar een hand. Voor de wedstrijd nemen scheidsrechters het initiatief door beide teams te vragen naast hen te komen staan waarna het uitspelende team voor de scheidsrechters en het thuisspelende team langsloopt. Kijk je tegenstanders even aan en wens hem of haar een prettige wedstrijd. Na de wedstrijd bedank je de tegenstander voor de wedstrijd. Ook de coaches geven elkaar voor en na de wedstrijd even een hand en wensen elkaar succes. Het persoonlijke contact maakt de wedstrijd net even iets leuker!

Respecteer de scheidsrechters

Een wedstrijd fluiten is niet gemakkelijk. Alle scheidsrechters maken fouten, zien niet alles, en wat ze niet zien daar mogen en kunnen ze niet voor fluiten. Sportiviteit en respect betekent ook dat we beslissingen van scheidsrechters accepteren. Is een team het niet met een beslissing eens dan kan de aanvoerder aan de scheidsrechter vragen zijn of haar beslissing toe te lichten, niet de coaches of de ouders langs de lijn. Vooral jeugdspelers blijken erg gevoelig voor commentaar dat coaches en ouders in woord of gebaar op de scheidsrechter of de tegenstanders leveren. Ze gaan er in ieder geval nooit beter van spelen, integendeel zelfs.

We wensen jullie weer veel hockeyplezier deze lente!

Met vriendelijke groet, de TC