Lid worden

Leuk dat je lid wilt worden van MHC De Dommel! Het enige wat je hoeft te doen is het inschrijfformulier invullen.

Plezier staat voorop
De hockeysport is voor jongens en meisjes meer dan alleen een wekelijkse hockeywedstrijd op het veld. Buiten de wedstrijden zijn er trainingen en organiseren we ook toernooien of andere festiviteiten. Bij MHC De Dommel is altijd iets te beleven. De betrokkenheid van onze leden (en hun ouders/verzorgers) bij de club is groot. Ook seniorspelers zijn bij de Dommel van harte welkom. We hebben meerdere seniorenteams op diverse niveaus. Je kan zowel als ervaren of als minder ervaren speler instromen.

Wil je eerst kennismaken?
  • Kinderen van 4 en 5 jaar zijn van harte welkom om kennis te maken door aan te melden voor 'FUNKEY'. In kleine groepjes gaan de kinderen op vrijdagmiddag aan de slag met een mix van sport, spel en balvaardigheid. Hierbij maken we gebruik van onder andere zachte ballen, ringen, touwen en (knots)hockeysticks. Informeer bij de funkeycommissie voor de mogelijkheden.
  • Voor kinderen van 6 tot 10 jaar organiseren we een aantal keer per jaar kennismakingstrainingen. Tijdens deze trainingen werken we volgens de richtlijnen van de KNHB. Sportiviteit, plezier en respect staan hier voorop. Informeer bij de jeugdcommissie voor de mogelijkheden.
  • Ben je al 10 jaar of ouder en wil je graag gaan hockeyen? Neem dan eerst contact op met de Technische Commissie. Zij bekijken voor jou de mogelijkheden. Je start dan eerst met het volgen van trainingen. De trainer bepaalt wanneer je instroomt in een wedstrijdspelend-team.
Je mag altijd drie gratis proeftrainingen volgen om te kijken of het je bevalt.
Trainingen
Met uitzondering van de F-jes en FUNKEY, traint ieder team tweemaal per week. Trainingen worden gegeven door ervaren trainers. De F-jes trainen op vrijdagmiddag met alle teams samen. In de vorm van een circuit gaan de jongens en meisjes in groepjes aan de slag met veel uiteenlopende oefeningen. Bekijk hier het trainingsschema

Vrijwilligers
Voor een vereniging als MHC De Dommel is de inzet van vrijwilligers van groot belang. Zonder vrijwilligers geen club. Van elk lid (of zijn of haar wettelijke vertegenwoordiger(s)) verwachten we dat hij of zij zich (zo nu en dan) inzet als vrijwilliger voor de club. Verder verrichten alle leden/ouders/verzorgers roulerende teamtaken zoals vervoer bij uitwedstrijden, fruit (bij jeugdteams), begeleiden/fluiten van wedstrijden en een aantal bardiensten bij thuiswedstrijden.

Wanneer gaan we hockeyen?
De eerste helft van het seizoen loopt vanaf de zomervakantie tot begin december. Tijdens de winterstop is er een aantal teams dat in de zaal traint en hockeyt. Na de carnavalsvakantie start de tweede helft van de competitie. Die loopt tot juni. Daarna is er een slotdag voor de jongste jeugd of eventueel een toernooi waar we met een hele dag sport en spel het seizoen afsluiten.

Wat heb je nodig?
Kunstgrasschoenen en scheenbeschermers zijn verplicht. Net als een gebitsbeschermer. Voor de trainingen trek je gewone sportkleding aan die lekker zit. Pas als je officiĆ«le wedstrijden met een team gaat spelen heb je een clubtenue nodig. Dit is te koop bij Teun van Pelt die ook een shop in het clubhuis heeft: Dommelshop. Het tenue bestaat uit een donkergroene korte broek/rok, oranje kousen met logo, een witte polo met oranje kraagje voorzien van het Dommel logo. Tenslotte is een hockeystick natuurlijk ook erg belangrijk. Voor de drie proeftrainingen mag je deze bij ons in het clubhuis lenen. Daarna koop je een eigen hockeystick. Laat je goed informeren over de lengte van de stick.