Lidmaatschap - Algemene Informatie Lidmaatschap

Plezier in hockey? Meld je dan aan als lid van de Mixed Hockey Club De Dommel
De hockeysport is voor jongens en meisjes meer dan alleen een wekelijkse hockeywedstrijd op het veld. Buiten de wedstrijden zijn er trainingen en organiseren we ook toernooien of andere festiviteiten. Bij De Dommel is er dus altijd iets te beleven. De betrokkenheid van onze leden (en hun ouder(s)/verzorger(s)) is bij de club groot. Ook Senior spelers zijn bij de Dommel van harte welkom. We hebben meerdere seniorenteams diverse speelsterktes. Zo is het mogelijk om als ervaren, of minder ervaren speler in te stromen.

Wanneer kun je kennismaken met de hockeysport / lid worden?
Kinderen van 4 en 5 jaar zijn van harte welkom om kennis te maken door in het voorjaar aan te melden voor 'FUNKEY'. In kleine groepjes gaan de kinderen op vrijdagmiddag aan de slag met een mix van sport, spel en balvaardigheid. Hierbij maken we gebruik van onder andere zachte ballen, ringen, touwen en (knots)hockeysticks.

Voor kinderen van 6 tot 10 jaar organiseren we in het voorjaar kennismakingstrainingen. Tijdens de 11 trainingen op dinsdagmiddag werken we volgens het hockeplan jongste jeugd van de KNHB. Sportiviteit, plezier en respect staan hier voorop. Na deze kennismakingperiode is het mogelijk om aan te melden als lid. In het najaar starten de wedstrijden.

Ben je al 10 jaar of ouder en wil je graag gaan hockeyen? Neem dan eerst contact op met de TC ([email protected]). Zij bekijken voor jou de mogelijkheden. Je start dan eerst met het volgen van trainingen. De trainer bepaalt wanneer je kunt instromen in een spelend team. Je mag altijd 3 gratis proeftrainingen volgen om te kijken of het je bevalt. Daarna kun je je aanmelden als lid.

Wanneer gaan we hockeyen?
De eerste helft van het seizoen loopt vanaf de zomervakantie tot begin december. Gedurende de winterstop zijn er een aantal teams die in de zaal trainen en hockeyen. Na de carnavalsvakantie start de tweede helft van de competitie die loopt tot juni. Daarna is er een slotdag voor de jongste jeugd of eventueel een toernooi waar we  met een hele dag sport en spel het seizoen afsluiten.

Wat heb je nodig?
Kunstgrasschoenen en scheenbeschermers zijn verplicht. Een gebitsbeschermer is noodzaak. Als kleding kun je gewone sportkleding aantrekken die gemakkelijk zit. Pas als je officiƫle wedstrijden met een team gaat spelen moet je het clubtenue aanschaffen via Teun van Pelt. Er is ook een shop in het clubhuis. Het tenue bestaat uit een donkergroene korte broek/rok, oranje kousen met logo, een witte polo met oranje kraagje voorzien van het Dommel logo. Tenslotte is een hockeystick natuurlijk ook erg belangrijk. Voor de drie proeftrainingen mag je deze bij ons in het clubhuis lenen. Daarna koop je een eigen hockeystick. Laat je goed informeren over de lengte van de stick.

De Dommelshop heeft ook trainingskleding en allerlei accessoires, meer info hierover vind je onder Vereniging / Dommelshop.